ຂໍ້ມູນທົ່ວໄປ

.
1.ຄວາມເປັນມາ ແລະ ຄວາມສຳຄັນຂອງການວິໄຈ.
ໂຮງຮຽນ ມ ສ ບ້ານເກິນຕັ້ງຢູ່ບ້ານເກິນເໜືອ ເມືອງທຸລະຄົມ ແຂວງວຽງຈັນມີອາຄານຮຽນທັງໝົດ 5 ຫຼັງ, ມີຫ້ອງຮຽນທັງໝົດ 26 ຫ້ອງ. ເຊິ່ງມີການຈັດການຮຽນ - ການສອນໃນລາຍວິຊາຕ່າງໆ. ໂດຍສະເພາະແມ່ນວິຊາພາສາລາວ. ພາສາລາວເປັນພາສາໜຶ່ງທີ່ມີຄວາມສໍາຄັນສໍາລັບຄົນລາວເພາະມັນເປັນພາສາປະຈຳຊາດມາແຕ່ສະໄໝດຶກດຳບັນຈົນເຖິງປັດຈຸບັນ. ພາສາລາວແມ່ນພາຫະນະການສື່ສານລະຫວ່າງຄົນກັບຄົນຢູ່ໃນສັງຄົມເພາະມັນສະແດງເຖິງຄວາມຮູ້ສຶກນຶກຄິດ, ອາລົມຈິດ, ວິຊາພາສາລາວແມ່ນວິຊາໜຶ່ງທີ່ມີຄວາມສຳຄັນ ແລະ ຈຳເປັນເຊິ່ງເປັນວິຊາທີ່ໃຫ້ຄວາມຮູ້ ແລ ະເປັນເຄື່ອງມືໃນການຕິດຕໍ່ສື່ສານລະຫວ່າງຄົນກັບຄົນດ້ວຍກັນ. ເພື່ອຢາກເຮັດໃຫ້ນັກຮຽນມີທັກສະໃນການປາກເວົ້າຂີດຂຽນໃຫ້ຖືກຕ້ອງ ແລະ ເໝາະສົມຄູຈຶ່ງມີບົດບາດສຳຄັນໃນການພັດທະນາການຮຽນ - ການສອນກ່ຽວກັບຫຼັກການໃຊ້ຄໍາເຊື່ອມ ແລະ ຄໍາຕໍ່ແມ່ນມີຄວາມໜາຍສໍາຄັນເພື່ອເຮັດໃຫ້ຄຳເວົ້າຫຼືປະໂຫຍກຢູ່ໃນພາສາລາວມີຄວາມອຸດົມສົມບູນ.ສະພາບບັນຫາຂອງການສອນວິຊານີ້ຫຼືບົດນີ້ຕາມປະສົບການຂອງຄູການສິດສອນໃນບົດນີ້ຜ່ານການສັງເກດແລະດຳເນີນການສອນແມ່ນໄດ້ນຳໃຊ້ວິທີການສອນແບບຕັ້ງຄໍາຖາມ,  ແບບສົນທະນາ ແລະ ການສອນແບບຈັດກຸ່ມ. ໃນໄລຍະຕົ້ນແມ່ນພວກເຮົາໄດ້ສອນແບບ ຕັ້ງຄຳຖາມສົນທະນາກັບນັກຮຽນ, ຄູໃຫ້ນັກຮຽນຄົ້ນຄວ້າແລ້ວລຸກຂຶ້ນຕອບ ຫຼື ບາງຄັ້ງຄູກໍໃຫ້ນັກຮຽນອອກມາເຮັດກິດຈະກຳຢູ່ກະດານຫຼັງຈາກນັ້ນຄູອະທິບາຍ ແລະ ສະຫຼຸບຄືນ. ຜ່ານການສອນແບບນີ້ເຫັນວ່ານັກຮຽນຈຳນວນໜຶ່ງກໍໄດ້ເອົາໃຈໃສ່ຄົ້ນຄວ້າແລະເຮັດກິດຈະກຳຂອງຄູແຕ່ກໍຍັງມີນັກຮຽນອີກຈຳນວນໜຶ່ງບໍ່ໄດ້ສົນໃຈຕໍ່ການຄົ້ນຄວ້າບົດຮຽນ, ບໍ່ເຮັດກິດຈະກຳ, ບໍ່ສົນໃຈຕໍ່ກັບຄູເລີຍ. ເມື່ອເປັນເຊັນນີ້ການສອນໃນຄັ້ງທີ່ສອງແມ່ນພວກເຮົາໄດ້ໃຊ້ທັກສະການສອນແບບຈັດກຸ່ມຄື: ຈັດນັກຮຽນອອກເປັນກຸ່ມຕາມຄວາມເໝາະສົມ, ມອບຄຳຖາມໃຫ້ແຕ່ລະກຸ່ມຄົ້ນຄວ້າແລ້ວຕາງໜ້າກຸ່ມອອກມາລາຍງານເປີດໂອກາດໃຫ້ກຸ່ມອື່ນໄດ້ສົນທະນາກ່ຽວກັບຫົວຂໍ້ພາຍໃນກຸ່ມເພື່ອແລກປ່ຽນຄວາມຄິດເຫັນນຳກັນ. ຫຼັງຈາກນັ້ນຄູຈຶ່ງສະຫຼຸບຄືນບາງບັນຫາທີ່ຍັງຄ້າງຄາເຮັດແບບນີ້ຈົນໝົດທຸກກຸ່ມ. ການສອນແບບນີ້ໄດ້ເຮັດໃຫ້ນັກຮຽນມີສ່ວນຮ່ວມໃນການເຮັດກິດຈະກຳຂອງຄູໃຫ້ຫຼາຍຂຶ້ນ, ເຮັດໃຫ້ນັກຮຽນມີຄວາມສາມາດແລະກ້າຫານໃນການປະກອບຄຳຄິດເຫັນເຂົ້າໃນການຮຽນ,ໃຫ້ນັກຮຽນມີຄວາມຊິນເຄີຍແລະຈື່ຈຳບົດຮຽນໄດ້ດີ.
     ການຈັດການຮຽນ - ການສອນຜ່ານມາເຖິງວ່າຄູຈະເອົາໃຈໃສ່ໃນການສິດສອນກໍຕາມແຕ່ຜົນການຮຽນຂອງນັກຮຽນກໍຍັງບໍ່ທັນໄດ້ດີເທົ່າທີ່ຄວນຍ້ອນຄູຍັງຂາດທັກສະໃນການສອນຫຼາຍຮູບແບບ. ດັ່ງນັ້ນກຸ່ມວິໄຈຂອງພວກເຮົາຈຶ່ງເລືອກເອົາຫົວຂໍ້ ຫຼັກການໃຊ້ຄຳເຊື່ອມ ແລະ ຄຳຕໍ່ເພື່ອເປັນການພັດທະນາການຮຽນ - ການສອນໃຫ້ດີຂຶ້ນກວ່າເກົ່າ.
  2. ຈຸດປະສົງຂອງການວິໄຈ
-    ເພື່ອປັບປຸງ ແລະ ພັດທະນາການຮຽນການສອນວິຊາພາສາລາວໃນຊັ້ນມ. 3 ໃຫ້ດີຂຶ້ນກວ່າເກົ່າ.
-    ເພື່ອໃຫ້ນັກຮຽນສາມາດຮູ້ນຳໃຊ້ຫຼັກການໃຊ້ຄຳເຊື່ອມ ແລະ ຄຳຕໍ່ໄດ້.
3. ສົມມຸດຕິຖານ
-    ການສອນແບບບັນຍາຍ ແລະ ແບບຈັດກຸ່ມຈະຊ່ວຍໃຫ້ນັກຮຽນຮູ້ໃຊ້ຄຳເຊື່ອມແລະຄຳຕໍ່ໄດ້ຖືກຕ້ອງຕາມຫຼັກການ.
4 ທິດສະດີທີ່ກ່ຽວຂ້ອງ
      ການສອນແບບບັນຍາຍ ໝາຍເຖິງການສອນທີ່ອາໄສຄູເປັນຜູ້ບັນຍາຍເພື່ອອະທິບາຍເຫດການແລະບັນຫາຕ່າງໆນີ້ໂດຍທີ່ຄູເປັນຜູ້ສຶກສາຄົ້ນຄວ້າມາກ່ອນ, ສ່ວນນັກຮຽນຈະສະແດງພຶດຕິກຳຕອບສະໜອງດ້ວຍການຈົດຈຳບັນທຶກເອົາຄຳອະທິບາຍສິ່ງທີ່ໄດ້ຍິນ, ໄດ້ຟັງຕາມຄວາມສາມາດ, ເຂົ້າໃຈຫຼືຮັບຮູ້ເນື້ອໃນເພື່ອຈະນຳເອົາໄປສຶກສາຄົ້ນຄວ້າຕໍ່ໄປ. ປື້ມວິທີສອນພາສາລາວ 4 ( ປີ 1998 ໜ້າ 43​ – 44 ).
    ການສອນແບບຈັດກຸ່ມ ໝາຍເຖິງວິທີສອນທີ່ຄູມອບໝາຍວຽກໃຫ້ນັກຮຽນຄົ້ນຄວ້າຮ່ວມກັນເປັນໝູ່ຄະນະເພື່ອຊ່ວຍກັນແກ້ໄຂບັນຫາຫຼືປະຕິບັດກິດຈະກຳຕາມຄວາມສາມາດເພື່ອໃຫ້ນັກຮຽນມີສ່ວນຮ່ວມແບບປະຊາທິປະໄຕທຸກຄົນຕ້ອງໄດ້ເຮັດວຽກຕາມໜ້າທີ່ຂອງຄູມອບໝາຍໃຫ້. ປື້ມວິທີສອນວິທະຍາສາດສັງຄົມ ( ປີ 1998 ໜ້າທີ່ 83 ).
5. ຂອບເຂດການວິໄຈ
-    ປະຊາກອນ ແລະ ກຸ່ມຕົວຢ່າງທີ່ພວກເຮົາໄດ້ດຳເນີນການວິໄຈແມ່ນນັກຮຽນຫ້ອງ ມ 3/1 ມີນັກຮຽນທັງໝົດ 35 ຄົນ ຍິງ 18 ຄົນ. ໂຮງຮຽນ ສ ບ້ານເກິນ.ຕັ້ງຢູ່ ບ້ານເກິນເໜືອ ເມືອງທຸລະຄົມ ແຂວງວຽງຈັນ.
-    ເນື້ອໃນການສອນ
§  ບົດທີ 14 ຫົວບົດ ຫຼັກການໃຊ້ຄໍາເຊື່ອມແລະຄໍາຕໍ່.
       1ຄວາມໝາຍຂອງຄຳເຊື່ອມ ແລະ ຄຳຕໍ່.
       2 ຫຼັກການໃຊ້ຄໍາເຊື່ອມ.
       3 ຫຼັກການໃຊ້ຄຳຕໍ່.
·         ວິທີສອນ ( ເຕັກນິກ ແລະ ວິທີການສອນຫຼັກການທີ່ນຳມາໃຊ້ສິດສອນ )
-    ການສອນແບບບັນຍາຍ.
-    ສອນແບບຈັດກຸ່ມ
6  ຜົນປະໂຫຍດທີ່ຄາດວ່າຈະໄດ້ຮັບ
v    ຕໍ່ຕົນເອງ.
-ໄດ້ຮູ້ຈັກວິທີການສອນຫຼັກການໃຊ້ຄຳເຊື່ອມ ແລະ ຄຳຕໍ່ໃຫ້ນັກຮຽນນຳໄປໃຊ້ໄດ້.
-ໄດ້ພັດທະນາ ແລະ ປັບປຸງການຮຽນການສອນໃຫ້ດີຂຶ້ນ.
v    ຕໍ່ກັບຄົນອື່ນ.
-    ໄດ້ເປັນທິດທາງໃຫ້ແກ່ເພື່ອນຮ່ວມງານເພື່ອນຳເອົາປະສົບການນີ້ໄປປະຕິບັດເຂົ້າໃນການສິດສອນຕົວຈິງຂອງຕົນໃນຄັ້ງຕໍ່ໄປ.
-    ໄດ້ເປັນບົດຮຽນໃຫ້ແກ່ຜູ້ອື່ນໆທີ່ມາອ່ານບົດວິໄຈສະບັບນີ້ແລ້ວນຳເອົາວິທີສິດສອນດັ່ງກ່າວນີ້ໄປປະຕິບັດເຂົ້າໃນການສິດສອນຂອງຕົນ.
7. ວິທີການດຳເນີນການສອນໃນໄລຍະລົງເຝີກຫັດ.
       ທັກສະໃນການສິິດສອນໃນໄລຍະເຝີກຫັດສ່ວນຫລາຍຈະເປັນການສອນແບບບັນຍາຍ ແລະ ຕັ້ງຄຳຖາມເອົາຄູເປັນໃຈກາງ, ຄູເປັນຜູ້ເວົ້າຫລາຍເປັນຜູ້ອະທິບາຍ, ຕັ້ງຄຳຖາມໃສ່ກະດານໃຫ້ນັກຮຽນຄົ້ນຄວ້າແລ້ວລຸກຂຶ້ນຕອບຫຼືຄູບົ່ງຕົວເອົານັກຮຽນລຸກຂຶ້ນຕອບ, ບາງຂໍ້ຄູຂຽນຫົວຂໍ້ໃສ່ກະດານແລ້ວຄູກໍອະທິບາຍແລະອ່ານໃຫ້ນັກຮຽນຈົດເລີຍ.ເຮັດໃຫ້ນັກຮຽນບໍ່ມີສ່ວນຮ່ວມ, ບໍ່ມີການປະກອບຄຳຄິດເຫັນ, ບໍ່ມີການຄົ້ນຄິດອັນເປັນເຫດເຮັດໃຫ້ນັກຮຽນບໍ່ເຂົ້າໃຈ, ການຍົກຕົວຢ່າງຂອງຄູແມ່ນມີໜ້ອຍສວ່ນຫຼາຍເອົາແຕ່ນຳປື້ມ, ໃຊ້ສື່ການສອນແມ່ນຍັງບໍ່ທັນພຽງພໍ ແລະ ຄົບຖ້ວນຕາມຄວາມຕ້ອງການ, ນັກຮຽນບາງຄົນບໍ່ມີປື້ມແບບຮຽນສຳລັບຄົ້ນຄົ້ວາໃນເວລາຮຽນຫຼືຄົ້ນຄົ້ວາກ່ອນລ່ວງໜ້າເຮັດໃຫ້ນັກຮຽນບໍ່ມີຄວາມພ້ອມ. ການຜະລິດສື່ການສອນຂອງຄູແມ່ນມີໜ້ອຍທີ່ສຸດບາງຄັ້ງຄູຂຶ້ນຫ້ອງສອນແມ່ນບໍ່ມີສື່ການສອນອື່ນປະກອບເຂົ້າການສອນມີແຕ່ປື້ມແບບຮຽນ ແລະ ປື້ມຄູ່ມືເທົ່ານັ້ນ ການສອນແບບນີ້ຈະເຮັດໃຫ້ນັກຮຽນເກີດຄວາມລຳຄານບໍ່ສົນໃຈຕໍ່ບົດຮຽນອັນເປັນເຫດທີ່ເຮັດໃຫ້ນັກຮຽນບໍ່ເຂົ້າໃຈບົດຮຽນ.
_ ການກະກຽມການສອນຂອງຕົນ.
·         ພວກຂ້າພະເຈົ້າໄດ້ຮ່ວມກັນແຕ່ງບົດສອນໃຫ້ເຂົ້າກັບສະພາບນັກຮຽນໂດຍແບ່ງນັກຮຽນອອກເປັນ 8 ກຸ່ມຊັບຊ້ອນຜູ້ອ່ອນ, ກາງ, ເກັ່ງເຂົ້າກັນ ແລະ ໄດ້ຜ່ານບົດສອນກ່ອນ 24 ຊົ່ວໂມງ.
·         ກະກຽມຕົວຢ່າງໃຫ້ນັກຮຽນເບີ່ງເພື່ອເປັນທິດທາງໃນການເຮັດຂໍ້ຕໍ່ໄປ.
·         ກະກຽມຄຳຖາມທີ່ຈະໃຫ້ນັກຮຽນຄົ້ນຄວ້າເລີ່ມແຕ່ກຸ່ມ 1 - ກຸ່ມ 8 ກຸ່ມລະໜຶ່ງຄໍາຖາມ
·         .ຄູຄົ້ນຄວ້າຫຼັກສູດ ແລະ ເອກະສານທີ່ກ່ຽວຂ້ອງກັບເນື້ອໃນທີ່ຈະສອນ.
·         ກະກຽມສື່ການສອນກໍຄືຂຽນເນື້ອໃນບົດຮຽນຫຼືບົດຕົວຢ່າງໃສ່ເຈ້ຍແຜ່ນໃຫຍ່ມາຕິດໃສ່ກະດານໃນເວລາອະທິບາຍສະຫຼຸບບົດຮຽນ.
-    ລາຍງານສະພາບການສອນຕົວຈິ່ງ.
v  ການນຳເຂົ້າສູ່ບົດຮຽນ.
   ນໍາເຂົ້າສູ່ບົດຮຽນໃໝ່ດ້ວຍການຕັ້ງຄໍາຖາມສົນທະນາກັບນັກຮຽນວ່າ:ຄໍາເວົ້າໃນພາສາລາວມີຈັກປະເພດຄືປະເພດໃດແດ່? ນັກຮຽນສົນທະນາຕອບກັບຄູວ່າ:ຄຳເວົ້າໃນພາສາລາວມີ 7 ປະເພດຄື:ຄຳນາມ, ຄຳແທນນາມ, ຄຳກຳມະ, ຄຳຄຸນນາມ, ຄຳເຊືື່ອມ, ຄຳຕໍ່ແລະຄຳອຸທານ.ຫຼັງຈາກນັກຮຽນຕອບແລ້ວຄູກໍ່ສະຫຼຸບຄືນໂດຍເນັ້ນໜັກຄຳເຊື່ອມກັບຄຳຕໍ່ ແລະ ກ້າວເຂົ້າສູ່ບົດຮຽນເລີຍ.
v ການສອນບົດໃໝ່
   ໃນບົດນີ້ເຮົາໄດ້ໃຊ້ເວລາສອນຄັ້ງທີໜຶ່ງ 6 ຊົ່ວໂມງແລະຄັ້ງທີສອງໄດ້ໃຊ້ເວລາ 4 ຊົ່ວໂມງ. ການສອນໃນຄັ້ງທີໜຶ່ງແມ່ນພອກເຮົາໄດ້ສອນແບບຕັ້ງຄຳຖາມແລະແບບທີສອງເຮົາໄດ້ສອນແບບຈັດກຸ່ມ.
     ການສິດສອນໃນຄັ້ງທີ່ 2 ນີ້ແມ່ນເຮົາໄດ້ໃຊ້ການສິດສອນສອງວິທີຄື: ຂໍ້ທີ່ 1 ແມ່ນພວກເຮົາໄດ້ສອນແບບບັນຍາຍ, ຕັ້ງຄຳຖາມໃສ່ກະດານແລ້ວໃຫ້ນັກຮຽນຄົ້ນຄວ້າລຸກຂຶ້ນຕອບ 4 – 5 ຄົນປະກອບຄຳຄິດເຫັນນຳກັນຫຼັງຈາກນັ້ນຄູຈຶ່ງສະຫຼຸບຄືນບັນຫາທີ່ຍັງຄ້າງຄາແລະຖາມຂໍ້ຂ້ອງໃຈຂອງນັກຮຽນເພື່ອອະທິບາຍຄືນຕື່ມເມື່ອນັກຮຽນບໍ່ທັນເຂົ້າໃຈດີແລ້ວອ່ານໃຫ້ນັກຮຽນຈົດ. ສຳລັບຂໍ້ທີ່ 2 ແລະ ຂໍ້ 3 ແມ່ນພວກເຮົາໄດ້ໃຊ້ຕິກນິກການສອນແບບຈັດກຸ່ມ. ໃນນັ້ນ ຂໍ້ທີ່ 2 ເຮົາໄດ້ຈັດນັກຮຽນອອກເປັນ 8 ກຸ່ມ ແລະ ຂໍ້ທີ່ 3 ແບ່ງນັກຮຍນອອກເປັນ 7 ກຸ່ມຫຼັງຈາກນັ້ນຄູກໍມອບຄຳຖາມໃຫ້ແຕ່ລະກຸ່ມຄົ້ນຄວ້າ 15 ນາທີແລ້ວຕ່າງໜ້າກຸ່ມອອກມາລາຍງານເຊິ່ງໃຊ້ເວລາ 60 ນາທີລາຍລະອຽດດັ່ງນີ້:
v ຄຳຖາມຄົ້ນຄວ້າແຕ່ລະກຸ່ມສຳລັບຂໍ້ 2
·         ກຸ່ມທີ 1 ຂໍ້ 2.1 ການໃຊ້ຄຳເຊື່ອມທີ່ເປັນຄຳບຸບພະບົດປະກອບມີກຸ່ມຄຳໃດແດ່ ? ຈົ່ງຍົກຕົວຢ່າງມາຈັກ 5 ຕົວຢ່າງ ?
·         ກຸ່ມ 2 2.2 ການໃຊ້ເຊື່ອມຄຳ/ຂໍ້ຄວາມໃຫ້ຜູກຜັນກັນມີກູ່ມຄຳໃດແດ່? ຈົ່ງຍົກຕົວຢ່າງມາຈັກ 5 ຕົວຢ່າງ ?
·         ກຸ່ມທີ 3​ 2.3 ການໃຊ້ເຊື່ອມຄໍາທີ່ລັກສະເປັນເຫດຜົນມີກຸ່ມຄໍາໃດແດ່ ? ຈົ່ງຍົກຕົວຢ່າງມາຈັກ 5 ຕົວຢ່າງ?
·         ກຸ່ມທີ 4 2.4 ການໃຊ້ເຊື່ອມຄຳທີ່ມີລັກສະນະມອບໃຫ້ມີກຸ່ມຄຳໃດແດ່? ຈົ່ງຍົກຕົວຢ່າງມາຈັກ 5 ຕົວຢ່າງ?
·         ກຸ່ມທີ 5 2.5 ການໃຊ້ຄຳເຊື່ອມບອກບ່ອນຈາກໄປປະກອບມີກຸ່ມຄຳໃດແດ່ ? ຈົ່ງຍົກຕົວຢ່າງມາຈັກ 5 ຕົວຢ່າງ?
·         ກຸ່ມທີ 6 2.6 ການໃຊ້ເຊື່ອມຄຳ/ຂໍ້ຄວາມທີ່ມີລັກສະນະບອກຄວາມເປັນເຈົ້າຂອງມີກຸ່ມຄຳໃດແດ່ ? ຈົ່ງຍົກຕົວຢ່າງມາຈັກ 5 ຕົວຢ່າງ?
·         ກຸ່ມທີ 7 2.7 ການໃຊ້ເຊື່ອມຄຳ/ຂໍ້ຄວາມທີ່ມີລັກສະນະບອກກ່ຽວກັບສະຖານທີ່ມີກຸ່ມຄຳໃດແດ່ ? ຈົ່ງຕົວຢ່າງມາຈັກ 5 ຕົວຢ່າງ?
·         ກຸ່ມທີ 8 2.8 ການໃຊ້ເຊື່ອມຄຳ/ຂໍ້ທີ່ບອກກ່ຽວກັບເວລາມີກຸ່ມຄຳໃດແດ່ ? ຈົ່ງຍົກຕົວຢ່າງມາຈັກ 5 ຕົວຢ່າງ
v ຄຳຖາມຄົ້ນຄວ້າສຳລັບຂໍ້ທີ 3
·         ກຸ່ມ 1 ການຕໍ່ຄຳ, ຕໍ່ຂໍ້ຄວາມຫຼືປະໂຫຍກທີ່ລອຍໄປຕາມກັນປະກອບມີກຸ່ມຄຳໃດແດ່ ?ຈົ່ງຍົກຕົວຢ່າງມາຈັກ 5 ຕົວຢ່າງ?
·         ກຸ່ມທີ 2 ການຕໍ່ຂໍ້ຄວາມທີ່ຂັດກັນປະກອບມີກຸ່ມຄຳໃດແດ່ ? ຈົ່ງຍົກຕົວຢ່າງມາຈັກ 5 ຕົວຢ່າງ?
·         ກຸ່ມທີ 3 ການຕໍ່ຂໍ້ຄວາມຕ່າງຝ່າຍປະກອບມີກຸ່ມຄຳໃດແດ່ ? ຈົ່ງຍົກຕົວຢ່າງມາຈັກ 5 ຕົວຢ່າງ?
·         ກຸ່ມທີ 4 ການຕໍ່ຂໍ້ຄວາມທີ່ເປັນເຫດເປັນຜົນປະກອບມີກຸ່ມຄຳໃດແດ່ ? ຈົ່ງຍົກຕົວຢ່າງມາຈັກ 5 ຕົວຢ່າງ?
·         ກຸ່ມທີ 5 ການຕໍ່ຂໍ້ແບບແບ່ງຮັບແບ່ງສູ້ປະກອບມີກຸ່ມຄຳໃດແດ່ ? ຈົ່ງຍົກຕົວຢ່າງມາຈັກ 5 ຕົວຢ່າງ?
·         ກຸ່ມທີ 6 ການຕໍ່ຂໍ້ໃຫ້ເລືອກເອົາປະກອບມີກຸ່ມຄຳໃດແດ່ ? ຈົ່ງຍົກຕົວຢ່າງມາຈັກ 5 ຕົວຢ່າງ?
·         ກຸ່ມທີ 7 ການຕໍ່ຂໍ້ຄວາມແບບປຽບທຽບປະກອບມີກຸ່ມຄຳໃດແດ່ ? ຈົ່ງຍົກຕົວຢ່າງມາຈັກ 5 ຕົວຢ່າງ?
+ ການສະຫຼຸບ
ພວກເຮົາໄດ້ສະຫຼຸບຄືນຕາມຫົວຂໍ້ທີ່ໄດ້ຮຽນມາໃນຊົ່ວໂມງນັ້ນ ເຊິ່ງນັບແຕ່ຂໍ້ທີ 1- ຂໍ້ສຸດທ້າຍເພື່ອໃຫ້ນັກຮຽນສາມາດກຳເນື້ອໃນບົດຮຽນໄດ້ດີແລະເຂົ້າໃຈຈະແຈ້ງຂຶ້ນຕື່ມ.
+ ການວັດແລະປະເມີນຜົນ
 ພວກເຮົາໄດ້ວັດປະເມີນຜົນດ້ວຍການກວດກາເປັນຈໍານວນ 2 ຄັ້ງກໍ່ຄືກ່ອນເຮັດວິໄຈແລະຫຼັງເຮັດວິໄຈແລ້ວເອົາຄະແນນທັງສອງຄັ້ງມາສົມທຽບໃສ່ກັນ.
+ ການຕັກເຕືອນມອບວຽກບ້ານ
     ຄູໄດ້ມອບວຽກບ້ານໃຫ້ນັກຮຽນແຕ່ລະຄົນຈົດເມືອເຮັດຢູ່ບ້ານມາສົ່ງໃນຊົ່ວໂມງໜ້າເປັນຄະແນນເພີ່ມ.
1 ໃຫ້ພວກນ້ອງສ້າງປະໂຫຍກ + ຄໍາເຊື່ອມ + ຄໍາ/ວະລີນອກຈາກໃນປື້ມຜູ້ລະ 10 ປະໂຫຍກ ?
     ຄູໄດ້ສຶກສາແນວຄິດການເມືອງໃຫ້ແກ່ນັກຮຽນໃຊ້ເວລາຫວ່າງໃຫ້ເປັນປະໂຫຍດສຸມໃສ່ຕໍ່ການຮໍ່າຮຽນແລະເມືອເຮືອນໃຫ້ເອົາໃຈໃສ່ຊ່ວຍວຽກຄອບຄົວ ແລະ ການໄປ-ມາໃຊ້ລົດໃຊ້ທະໜົນໃຫ້ລະມັດລະວັງ.
v  ສະຫຼຸບຜົນຂອງການວິໄຈຕາມຈຸດປະສົງຂອງການວິໄຈ
ສິ່ງທີ່ປະຕິບັດໄດ້ຫຼັງຈາກທີ່ພວກເຮົາໄດ້ດໍາເນີນການວິໄຈແລ້ວເຫັນວ່ານັກຮຽນສ່ວນຫຼາຍສາມາດເຂົ້າໃຈແລະໃຊ້ຄຳເຊື່ອມ ແລະ ຄຳຕໍ່ໄດ້ເຊິ່ງສະແດງໃຫ້ເຫັນໃນຄະແນນກວດກາຄັ້ງທີ 2 ຖ້າທຽບໃສ່ຄັ້ງທີ່ 1 ເຫັນວ່າຄະແນນໄດ້ດີ. ແຕ່ກໍຍັງມີນັກຮຽນຈຳນວນໜ້ອຍໜຶ່ງບໍ່ທັນເຂົ້າໃຈເທົ່າທີ່ຄວນເຊິ່ງສະແດງໃຫ້ເຫັນໃນບົດກວດກາຄັ້ງທີ່ 2 ຍັງມີນັກຮຽນໄດ້ຄະແນນຫຼຸດຄາດໝາຍລາຍລະອຽດມີດັ່ງນີ້:
Ø ຄະແນນກວດກາຄັ້ງທີໜຶ່ງ ແລະ ຄັ້ງທີສອງ
ກວດກາຄັ້ງທີ 1
ກວດກາຄັ້ງທີ 2
ລ/ດ
ຊື່ແລະນາມສະກຸນ
ຄະແນນ
ລ/ດ
ຊື່ແລະນາມສະກຸນ
ຄະແນນ
1
ທ. ກ
3
1
ທ. ກ
8
2
ທ. ຂ
3
2
ທ. ຂ
8
3
ທ. ຄ
3
3
ທ. ຄ
7
4
ທ. ງ
4
4
ທ. ງ
8
5
ທ. ຈ
4
5
ທ. ຈ
4
6
ທ. ສ
2
6
ທ. ສ
8
7
ທ. ຊ
3
7
ທ. ຊ
8
8
ທ. ຍ
4
8
ທ. ຍ
8
9
ນ. ດ
4
9
ນ. ດ
6
10
ນ. ຕ
2
10
ນ. ຕ
8
11
ນ. ນ
2
11
ນ. ນ
8
12
ນ. ບ
2
12
ນ. ບ
4
13
ນ. ປ
3
13
ນ. ປ
8
14
ນ. ຜ
2
14
ນ. ຜ
8
15
ນ. ພ
2
15
ນ. ພ
7
16
ນ. ຟ
4
16
ນ. ຟ
6
17
ນ. ຝ
3
17
ນ. ຝ
8
18
ນ. ຖ
3
18
ນ. ຖ
4
19
ນ. ທ
2
19
ນ. ທ
8
20
ນ. ມ
4
20
ນ. ມ
4
21
ນ. ຢ
3
21
ນ. ຢ
7
22
ນ. ລ
4
22
ນ. ລ
8
23
ນ. ວ
3
23
ນ. ວ
8
24
ນ. ອ
4
24
ນ. ອ
6

Ø  ຜົນຂອງການກວດກາຄັ້ງທີໜຶ່ງ
ü  ໄດ້ຄະແນນ 5 ຂຶ້ນໄປ 11 ຄົນ
ü  ໄດ້ຄະແນນຫຼຸດຄາດໝາຍ 4 ລົງມາ 24 ຄົນ
v ຄິດໄລ່ເປັນເປີເຊັນຜູ້ໄດ້ຄາດໝາຍ ແລະ ຫຼຸດຄາດໝາຍ
-    ຜູ້ໄດ້ຄາດໝາຍ 5 ຂຶ້ນໄປ 11 ຄົນ
                       11X100
ເປີເຊັນຄະແນນໄດ້ຄາດໝາຍ  ————— = 31,42 %

                                              35
-    ຜູ້ໄດ້ຄະແນນຫຼຸດຄາດໝາຍ 4  ລົງມາ
                        24X100
ເປີເຊັນຄະແນນຫຼຸດຄາດໝາຍ ————— = 68,57 %
                                              35
Ø  ຜົນຂອງການກວດກາຄັ້ງທີສອງ
ü  ໄດ້ຄະແນນ 5 ຂຶ້ນໄປ 31 ຄົນ
ü  ໄດ້ຄະແນນຫຼຸດຄາດໝາຍ 4 ລົງມາ 4 ຄົນ
v ຄິດໄລ່ເປັນເປີເຊັນຜູ້ໄດ້ຄາດໝາຍ ແລະ ຫຼຸດຄາດໝາຍ
-    ຜູ້ໄດ້ຄາດໝາຍ 5 ຂຶ້ນໄປ 31 ຄົນ
                       31X100
ເປີເຊັນຄະແນນໄດ້ຄາດໝາຍ  ————— = 88,57 %

                                              35
-    ຜູ້ໄດ້ຄະແນນຫຼຸດຄາດໝາຍ 4  ລົງມາ
                        4X100
ເປີເຊັນຄະແນນຫຼຸດຄາດໝາຍ ————— = 11,42%
                                              35
Ø ຂໍ້ສະເໜີຂອງຕົນເອງຕໍ່ການວິໄຈການສອນບົດນິ້ຕໍ່ໜ້າ
-    ສະເໜີໃຫ້ຜູ້ທີ່ຈະສອນບົດນີ້ໃນຕໍ່ໜ້າໃຫ້ສ້າງສື່ການສອນໃຫ້ຫຼາຍໆເພື່ອປະກອບເຂົ້າໃນການສິດສອນ ແລະ ອະທິບາຍໃຫ້ກວ່າງຂວາງຈະແຈ້ງຂຶ້ນຕື່ມ.
                         ທີ່ ວ ຄ ກ ວັນທີ....../........./...........

ເຊັນຄູທີ່ປຶກສາ                       ເຊັນກຸ່ມວິໄຈ
ອາຈານ ປະຢັດ ລັດຕະນາ             ທ. ສຶມ ສຸລິຈັນ
                                ທ. ອຳແພງ ໄຊຍະບຸນມີ
                                ນ. ແກ້ວຕາ ສີນາງວົງ
                                ນ. ແສງທະວີ ແສງວົງເພັດ
ເຊັນຄະນະປະທານ                    ເຊັນຄະນະກຳມະການ
 ອາຈານພຸດທະດາ ຫຼ້າວິໄລແສງ           1 ອາຈານ ຖາວອນ ດວງວິຈິດ
                               2  ອາຈານ ພອນ ທຳມະວົງ
                               3  ອາຈານ ມີໄຊ
                  

ไม่มีความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น